وبلاگ

نحوه استفاده صحیح از موبایل در کودکان

نحوه استفاده صحیح از موبایل در کودکان

 

 

 

 

موضوع :

استفاده و كاربرد تلفن همراه در زندگي كودكان زير 15 سال چگونه است؟ و چرا از آن استفاده مي كنند؟

 

 

نحوه استفاده صحیح از موبایل در کودکان

با توجه به امکاناتی که یک گوشی هوشمند در اختیار نوجوانان قرار می دهد کنترل هایی که بر استفاده نوجوانان از موبایل نیز اعمال می شود باید هم زمان به روز شود. بنابراین چک کردن اینکه فرزند شما با چه کسانی تماس می گیرد و یا چه عکس یا فیلمی را روی تلفنش ذخیره کرده تنها کاری نیست که والدین باید برای حفظ امنیت و سلامت روانی و اجتماعی فرزندانشان به کار بگیرند. قابلیت اتصال به اینترنت با تلفن همراه گستره وسیعی از ارتباطاتی را در اختیار افراد قرار می دهد که کنترل آن به راحتی چک کردن گالری یا لیست شماره های تلفن و پیامها نیست و افراد می توانند با ورود به پهنای شبکه اینترنت علاوه بر آن که با دوستان و یا افراد غریبه ارتباط برقرار کنند بلکه ساعتها وقت خود را صرف انجام بازیهای آنلاینی کنند که اگر کنترلی بر آن اعمال نشود می تواند اعتیادآور باشد.

سیاستهای مدرسه ای استفاده از موبایل

با توجه به اینکه نوجوانان بیشتر وقت خود را در مدرسه می گذرانند، مدرسه یکی از مهمترین مکان هایی است که می تواند با سیاستگذاری صحیح استفاده درست از تلفن همراه را به نجوانان آموزش دهد. در ایران رویه معمول برای برخورد با این تکنولوژی فراگیر گذاشتن قوانینی است که آوردن موبایل به مدرسه را به طور کامل ممنوع می کند قانونی که بعضا دانش آموزان دور زدنش را نیز بلدند. اما این وضعیت تنها برای ایران نیست بلکه آمریکا نیز که از جمله کشورهای پیش رو در صنعت تلفن همراه است، برای آوردن تلفن همراه به مدارس ممنوعیت هایی را اعمال می کند.

طبق آمار تنها 12 درصد دانش آموزان اجازه دارند موبایل هایشان را حتی تا سر کلاس با خود ببرند. بر این اساس 62 درصد دانش آموزان می توانند با موبایل به مدرسه بروند اما اجازه ندارند تلفنشان را سر کلاس نیز به همراه داشته باشند و 24 درصد دانش آموزان نیز اصلا اجازه بردن تلفن همراه به مدرسه را ندارند.

اما سیاست نانوشته ای در بین تمام دانش آموزان سراسر دنیا وجود دارد. آنها می گویند روشن بودن تلفن همراه سر کلاس خلاف قوانین مدرسه است اما فلسفه ما نیز این است «اگر توانستند ببینند، می توانند توقیفش کنند!» این فلسفه ای است که تا به حال جواب داده است. 58 درصد دانش آموزان آمریکایی که بردن موبایل به مدرسه برایشان مجاز نیست به گفته خودشان تا به حال بارها سرکلاس «اس ام اس بازی» کرده اند.

مضرات استفاده زیاد از موبایل

مهم ترین مشکل موبایل برای انسان : اول اینکه سلول‌های بدن انسان در گستره 10 تا 1000 هرتز با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، اکثر موبایل‌ها نیز در گستره 270 تا 1800 هرتز ارتباط برقرار می‌کنند.می‌بینید که گستره امواج الکترومغناطیسی موبایل با سیستم ارتباط بین سلولی انسان %D